درمان ریزش مو

چه عواملی باعث ریزش مو؟

از دست دادن حدود 50 تا 100 رشته مو در روز عادی است. اما زمانی که بیش از حد از دست داده است، حدود 200 رشته مو در روز ،باید  به دنبال علل احتمالی ریزش مو گشت. برخی از ویتامین ها ی ضروری برای رشد مو : ویتامین A، C، B، به ویژه بیوتین هستند.

با ید در نظر گرفت برخی داروها ممکن است عوارض جانبی شان ریختن بیش از حد مو باشد. برخی از این داروها شامل داروهای آرتریت، نقرس، بیماری پارکینسون، فشار خون، مشکلات قلبی، افسردگی، رقیق کننده خون و ... هستند .

ریزش مو همچنین تحت پرتو درمانی و داروهای شیمی درمانی همچنین ، شوک سیستم بدن به علت جراحی های عمده یا بیماری رخ می دهد.عفونت از جمله عفونت قارچی واگیردار باعث ریزش مو در بسیاری از کودکان است.

افرادی که آهن کافی ندارد و یا افرادی که کم خون هستند به احتمال زیاد به ریزش مو بیش از حد دارند.

می توان با مصرف قرص آهن و غذاهایی که منابع خوبی از آهن مانند دانه کدو تنبل، سویا، لوبیا سفید، اسفناج، صدف و گوشت قرمز درمان کرد.

عامل دیگری که باعث از دست دادن مو می شود گذشت حدود 3 ماه بعد اتفاق استرس زا است همچنین  مصرف ویتامین A بیش از حد در بدن و کاهش وزن  ،آنفولانزای شدید و تب  می باشند.

  • ماساژ دادن پوست سر با تخم مرغ خام برای پوست سر خوب است، زیرا پروتئین های موجود در تخم مرغ رشد مو را تحریک می کند. با استفاده از سرکه می توان انسداد های غیر ضروری بر روی پوست سر  را حذف کرد و سپس راه را برای رشد موهای جدید باز کرد.
  • استفاده از ژل گیاه آلوئه ورا بر روی  پوست سر دریک دوره زمانی برای پاک سازی و حفظ تعادل pH پوست سر مفید بوده،در نتیجه به تولید موی جدید کمک می کند. این درمان بی خطر و موثربوده، مجددا رشد مو به شکل طبیعی صورت می گیرد. بسیاری از شامپو آلوئه ورا در بازار وجود دارد، اما استفاده از مقدار کمی از ژل آلوئه ورا، مخلوط با برخی مواد مثل شیر نارگیل و یا روغن های طبیعی دیگر مانند جو دوسر، می تواند موثر باشند.
  • راه حل دبگر برای درمان ریزش مو استفاده از روغن کرچک می باشد. باعث حفظ رطوبت مو می شود، و از طریق ساقه مو به راحتی تراوش می کند  دانه های این گیاه برای بدست آوردن اسانس بکار می روند. استفاده از روغن کرچک باعث پرپشت شدن مو می شود.همچنین شوره سر را درمان می کند.
  • Hibiscus برای مراقبت از مو

برگ ترد و نازک از Hibiscus طب قوی برای مشکلات مو است. در واقع، بهترین درمان مو. همچنین یک گیاه رشد کرده در باغ همه است.در نظام سنتی پزشکی هند ( آیورودا)،برای Hibiscus  خواص دارویی در نظر گرفته است. معتقد بودند  با ترکیب های مختلف برای درمان بیماری مانند سرفه، ریزش مو یا سفید شدن مو مفید است. به عنوان یک درمان مو، روغن گل همراه با جوشاینده چند گیاه دیگر به عنوان روغن دارویی برای مو استفاده می شود. برگ و گل ها با کمی آب به شکل خمیر درمی آیند ، در نتیجه خمیر مثل کف صابون به عنوان یک شامپو استفاده می شود.

شستشو با این شامپو طبیعی به خرد شد ن  مو پایان داده و از رشد مو پشتیبانی می کند .این خمیر خیلی چسبناک است و به ساقه های مو می چسبد. بنابراین، برای شستشو به  مقدار زیادی از آب  نیاز دارند.

خمیر  حاصل از چند برگ Hibiscus با استفاده از مخلوط کن بدون نیاز به آب یا خرد کردن به عنوان برگ با مقداری آب  را با نصف پیمانه  کشک مخلوط کرده  و ریشه  را به آن آغشته ، بعد از 1 ساعت با آب گرم بشویید. مو فوق العاده نرم نر می شود بعد مو را با شامپوی نرم بشویید. این برگ مو را  سیاه و درخشان می کند . تکرار این روش برای  یک بار در هفته باعث می شود ریشه های قوی  شده و از  خرد شدن مو جلوگیری می کند.

  • اضافه کردن دانه شنبلیله  که  یک شب خیس خورده به برگ Hibiscus  همراه با دوغ  وآغشته شدن این خمیر به پوست سر وماندن بر سر به مدت یک ساعت باعث درمان شوره پوست سر می شوند .
  • برگ Hibiscus  به همراه  پودر amla با استفاده از آب یک خمیر خوبی است که با استفاده از این خمیر بر مو و ریشه  کم شدن موی سر (ریزش)  به طور دائم  برطرف شده و همچنین به رشد مو کمک می کند.
  • برگ  این گیاه همراه با نصف پیمانه آب لیمو به عنوان یک کاندیشنر طبیعی (عامل تهویه طبیعی پوست سر) و عامل ضد شوره سر عمل می کند.
  • برگ  Hibiscus در زیر آفتاب به مدت یک هفته خشک می شود. این برگ های خشک  خوب خرد شده و به صورت پودر در می آید. این پودر برای حدود یک ماه  اگر به آن آب نرسد می تواند ذخیره می شود. یک قاشق از این پودر و جوشاندن آن  با آب و استفاده از پنبه برای آغشته کردن ریشه مو به آن هر 2 روز در میان به عنوان بهترین تونیک مو می باشد.
  • اضافه کردن چند قطره از روغن مو به این خمیر ایجاد کف  کرده و پاک سازی موی صورت میگیرد و آن را فوق العاده نرم می کند. و نیاز به  اضافه کردن روغن قبل از شستشو نیست چرا که خمیر حاوی روغن است.
  • درمان ریزش مو با استفاده ازروغن Amla :

روغن تهیه شده توسط جوشاندن تکه های خشک انگور فرنگی هندی در روغن نارگیل، یک تونیک مو ارزشمند برای غنی سازی رشد مو در نظر گرفته شده است. مخلوطی از مقدار مساوی از آب انگور فرنگی و آب آهک تازه هند، به عنوان یک شامپو برای تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود.

  • درمان ریزش مو با استفاده از کاهو

کاهو در جلوگیری از ریزش مو مفید است. اعتقاد بر این است  که مخلوطی از عصاره کاهو و اسفناج برای کمک به رشد مو با دوز مصرفی نیم لیتر در روز  مناسب است.

  • درمان خانگی ریزش مو با استفاده  از گل تاج خروس

گل تاج خروس یکی دیگر از درمان ارزشمند برای ریزش مو است. عصاره برگ تازه آن برای مو باید استفاده شود که به رشد مو کمک می کند و آن را نرم نگه می دارد.

  • درمان ریزش مو با استفاده از یونجه

همچنین عصاره یونجه، در ترکیب با مقادیر مساوی از carot و آب کاهو، با مصرف هر روزه،به رشد مو تا حد قابل توجهی کمک می کند. ترکیبی از این عصاره سرشار از عناصریست که به ویژه برای رشد مو مفید است. تهیه عصاره یونجه، ازبرگ تازه گیاه به دست می آید.

  • درمان ریزش مو با استفاده از Margosa

برگ از درخت margosa نیز در درمان ریزش مو مفید است. اگر مو دچار ریزش و توقف رشد شده است،برای رشد آن از عصاره از برگ margosa  می توان استفاده کرد. این عصاره ریزش مو را متوقف خواهد کرد و ایجاد ثبات می کند. همچنین عمر مو را طولانی تر خواهد کرد وباعث کشتن شپش و سایر حشرات آلوده می شود.

  • شنبلیله

اعتقاد بر این است که ریزش مو را می توان با خیساندن گیاه شنبلیله درمان کرد. در یک قابلمه حاوی آب در طول شب خیسانده شده و پس از آن، صبح روز بعد، مایع را به پوست سر ماساژ  داده و سر با یک پارچه به مدت سه ساعت میپیچید. این کار برای هر روز به مدت یک ماه تکرار شود.

  • رزماری برگ

با جوشاندن برگ رزماری در آب، ونگه داشتن مایع در یک بطری شیشه ای شامپویی ایجاد می کنید که برای شستن موهای سر روزانه مورد استفاده قرار گیرد و همچنین می تواند در یک اسپری هر روز صبح به مو پاشیده شود که به درخشش مو اضافه  می کند.

  • دانه خردل

به یک فنجان آب جوش  یک قاشق چای خوری تخم خردل اضافه کرده، به مدت 5 دقیقه جوشیده می شود و بعد ازخنک شدن نوشیده میشود. گفته شده است این تونیک باید برای "چند ماه"  استفاده شود تا اثرش را بگذارد. برخی به جای نوشیدن، استفاده برای پوست سر را توصیه می کنند.

  • بسیاری از متخصصان آروماتراپی توصیه  میکنند با حدود 4 اونس از روغن های روغن بادام  ،روغن سویا  ،روغن دانه کنجد ، پوست سر  ماساژ داده شده حدود 20 دقیقه قبل از شستشو دادن رو سر بمانند.این روش درمان ساده و طبیعی ایده آل برای استفاده در خانه می باشد.
  • عصاره نخل باد بزنی

در ریزش مو افزایش سطح DHT (دی هیدروتستوسترون)  که به عنوان یک هورمون جنسی مردانه در بدن تولید می شود دیده می شود. نخل باد بزنی می تواند باعث کاهش DHT که دلیل ریزش مو در مردان است شود، که یک ارتباط بین سرطان پروستات و ریزش مو است. مشخص شده است که در برخی مردان،  بخشی در قاعده مو در داخل پوست سر حساس  به سطح DHT  است و  باعث متوقف کردن کار درست پیاز مو در سطوح بالا می شود. DHT می تواند دلیل کوچک شدن پیاز مو، و تولید مو نازک تر و ناسالم  شود.

این مورد در زنان نیز مشاهده می شود ولی در مردان شایع تر است.

  • ریشه گزنه

ریشه گزنه می تواند برای درمان کاهش مو استفاده شود . در واقع، آنها بسیار غنی از ویتامین A و C هستند وشامل برخی از مواد معدنی کلیدی مناسب  برای موها و پوست سر هستند.

  • آویشن گیاهی

یک گیاه بزرگ موجود در طبیعت است که در برخورد با مشکلات مو بسیار موثر است. گیاه آویشن یک قابض بسیار قدرتمند دارای خواص ضد قارچی است و اسانس های ساخته شده از این گیاه در تجدید قوا و تحریک رشد مو استفاده می شود. به عنوان یک تونیک مو بزرگ برای مبارزه با مشکلات شوره سر و ریزش مو معروف است، که به نوبه خود منجر به موهای بلند و سالم  می شود.

  • برگ حنا

گیاه دیگر در داشتن موی بلند و سالم مفید حنا است و بطور گسترده تقریبا در هر خانوار استفاده می شود. یک داروی گیاهی با مزایای بسیاری برای سلامت مو است.پودر برگ حنا بر روی پوست سر استفاده می شود. اثرات آن  : به عنوان محافظت ازمو ها در برابرآلودگی روزانه و خنک کننده پوست سر و پاکسازی کننده پوست در میان اکثریت مردم شناخته شده است. همچنین به عنوان رنگ موی طبیعی بدون عوارض جانبی استفاده می شود.

  • مو ها اساسا از کراتین که یک پروتئین ساختاری اصلی در آن است ، ساخته شده است. مصرف مقادیر کافی از غذاهای غنی از پروتئین برای تولید کراتین و در نتیجه، برای موهای قوی و ضخیم ضروری است. و بالعکس، کمبود پروتئین در رژیم غذایی یک فرد ممکن است باعث بسیاری از مشکلات مو، از جمله ریزش مو شود. بنابراین، یکی ازکار های مفید برای رشد مو مصرف  غذایی با پروتئین بالا به عنوان ماهی، تخم مرغ، گوشت بدون چربی، غلات کامل، آجیل و حبوبات در رژیم غذایی است.
  • اسید چرب امگا 3 برای سلامت عمومی ما بسیار مهم است. از آنجایی که آنها ضربان قلب و فشار خون را به حالت طبیعی نگه می دارند، و همچنین دارای خواص ضد التهابی است ،اغلب چربی "خوب" نامیده می شود. به طور کلی کمبود امگا 3 رشد طبیعی مو و عملکرد تمام بدن را به خطر می اندازد. بهترین منابع غذایی این اسیدهای هستند ماهی آزاد، ساردین، روغن ماهی، میگو ،گربه ماهی و صدف اسکالوپ و در بین گیاهان گردو، سویا، توفو، اسفناج می باشند.
  • همچنین مصرف کافی روزانه ویتامین ها، برای رشد مجدد مو بسیار مهم بوده ، کمبود آن موجب ریزش مو می شود. ویتامین A، C، B، و به ویژه بیوتین، برای رشد مو طبیعی لازم است. بنابراین، مصرف غذاهای غنی از ویتامین هویج، اسفناج، چغندر، پرتقال، کلم بروکلی، و آجیل در وعده های غذایی لازم است.
  • خوردن غذاهای غنی از کلسیم، روی، آهن و مس به رشد سریع تر مو قطعا کمک خواهد کرد . شیر، پنیر، ماهی، سویا، دانه ها  منابع بسیار خوبی برای مواد معدنی  لازم برای مو می باشد.
  • بدن برای از بین بردن مواد سمی و، به طور کلی، سالم ماندن به آب کافی  نیاز دارد.بنابراین، همراه با دیگر موارد لازم برای رشد مو، نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن میوه ها و سبزیجات آبدار به صورت روزانه لازم است و به شما کمک می کند از خشکی پوست و موی سر خود جلوگیری کرده و رشد طبیعی مو را ترویج دهید.

 

 

http://regrow-hair.org/

http://www.iusedtobebald.com/Hair-Loss-Reviews/aloe-vera-hair-loss-review/

http://hairgrowshampoos.com/natural-ways-prevent-hair-loss/

 http://www.wiseshe.com/2014/02/herbs-gives-long-hair-growth.h

 


نظرات شما عزیزان:

ali
ساعت14:09---7 مهر 1393
وب خوب وآموزنده ای دارید ولی مطالب کم هستند

فاطمه
ساعت14:08---7 مهر 1393
آموزنده و جالب بود .وب قشنگی
دارید .مرسی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:, | 1:46 | نویسنده : مبینا عباسی (کارشناس ارشد زیست شناسی گیاهی) |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
 <-PostRate-> <-PostRateCount->